easyeast.blogg.se

Lättlagad mat med asiatiska undertoner.

Och så till sist!

Kategori: Allmänt

Efter mycket tjat från vänner och familj känner jag att det nu är dags att starta en blogg där jag skriver lite om mitt intresse för mat och matlagning. Har aldrig tidigare bloggat och knapt läst en blogg i hela mitt liv så det ska bli intressant att se vart det här bär av!
 
Karaktäristiskt för min matlagning är att jag försöker hålla det så simpelt som möjligt. Jag försöker ta hänsyn till råvarans naturliga karaktär och smaker i största möjliga mån, utan att krångla till det i onödan. Mitt måtto är att det ska vara lätt och roligt att laga mat, framförallt då middagsupplevelsen oftast inte delas med någon annan än mig själv.
Rätterna jag lagar är ofta vegetariska, eller åtminstone köttfria. Något ni kommer att märka är min kärlek till fisk. Fisk har blivit mitt substitut och är ett både sundare och mer klimatsmart alternativ till kött.
 
Nå väl, dags att sätta igång! Snart kommer min första middagsblogg!
Kommentera inlägget här: